onsdag 6 januari 2010

INSTÄLLDA PIMPELTÄVLINGAR P.G.A AV KYLAN

Hallå... det börjar bli lite...långtråkigt??? dethär.. Först"inställda pimpeltävlingar p.g.a "dåliga isar" oky.. visst vi väntar... och sen "inställda pimpeltävlingar p.g.a kylan OCH dåliga isar"jarååå vi väntar...MEN
så plötsligt slår det en,inte nån tävling till helgen heller??? lite av en besvikelse kan man känna inom sig. Äh va fasaen, det är ju rätt skojj ändå det här med att pimpla, eller är det de här med att träffas o"slänga" lite käft , eller är det båda som lockar en...det senare skulle jag tro!
Jag själv har sysselsatt mig med en hel del andra "sporter". Utom hussporter nu när isläget/ kylan tagit ett järngrepp om oss.
Åkte längdskidor i Högbo,kravlade mig runt ca.1.5mil , träffade på 4älgar ,inte roligt! Ramlade o slog arselet 2ggr. alltså , igentligen är detta inget för mig.Men man får ju jobba med hela kroppen, en mycket bra motionsform... Jag använt apostlahästarna, näe , inte hästarna, utan min ben.. Många långa promenader, i snö, vägar o.s.v.. Har använt sparken, kul ett tag, tills man kommer till vägar där asfalten är synlig,,bära,inte kul...,
Tanken har slagit mig, att åka stjärtlapp, kul, tills jag inser att barnen i backen inte alls tycker att det är kul att en 50-årig kärring med rosa stjärtlapp har roligt i deras backe,så nej, jag avstår. Slalom, nej inte nu, lite för kallt o långt att åka...Skoter,,nej nej, ont i arselet går int..., det ´handlar oxå om att få motion. Vad skulle vara roligt att göra. Jaa, kom igen vad mer kan man roa sig med i väntan på alla pimpeltävlingar...ge mig förslag ..tack ....
vi syns,,,(skriver inte ute på isarna, för dom är ju så dåliga säger dom som vet)
Säg inte att jag ska åka skridskor, sannolikheten att jag ramlar är mycket..mycket stor, och förmodligen ramlar jag ... ja jusst det på arselet...................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar