lördag 12 december 2009

3:dje Advent LUCIA


13 december

LUCIA.....

har inte sätt nån! ...Det närmaste jag kommit Lucia är Kalle på skolan ! Han hade i allan fall lucialinne och hade varit stjärngosse i skolan.. Han satt o knapra på en lussebulle... Appropå lussebullar...Jag har faktiskt inte bakat lussebullar iår... Det är ju i allanfall ingen hemma Lucia dagen, så om jag vill ha lussefika får jag väl åka till affären o köpa en lussebulle.. jaa. tänk vad tiderna förändras, när kidsen blir stora och flyttar, o helt plötsligt sitter man där och undrar vart åren tog vägen, vad hände! köpa lussebulla!!
Ingen hemma i jul!!! Jo...Jag, gubben o katten. Tur att katten fortfarande är hemma!
Gran har jag iallanfall fixat.. köpt? nä skulle inte kunna tror det....

Jag har i allanfall nästan betat av allt på "att göra listan" inför julen, ja. förutom lusse bullarna då.. + lite annat, men det är många dagar kvar till jul, tror jag.. jag hinner...
hålltillgodo med en liten historia så här inför julaftons namnsdagsbarn....


I begynnelsen när Gud hade skapat Eva och Adam hade Han två gåvor kvar att ge dem.- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående...Adam avbröt:- Jag vill ha den! Fan vad roligt alltså!Gud tittade på Eva, hon nickade och sa:- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och kissade runtom, skvätte på väggarna och sprang till stranden och kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden. Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?- Förstånd Eva, förstånd.
Och det har jag väl inte tappat bort eller??
ha en bra lucia, vi syns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar