lördag 23 januari 2010

2:a KM-TÄVLINGEN

Hallå på er...




Åhh jag tycker det är sååå härligt att andra oxå kan vara vimsiga o strula till det.Tony hade tänkt att 2:a km-tävlingen skulle pimplas i Bovik,Fernström pratar in på telefonsvararen och säger att 2:a km-tävlingen blir i ....Korsika... Så ett litet missförstånd uppstod. hehehehe, jag gillar sånt här...OCH


Alla anlände till Korsika utan större missöden. Tack Tony för att du tänker på mig...Jag hade inte vimsat till det och åkt fel... Tanken var god......jag menar ...att du tänkte på mig det var snällt.
Vädret i dag ska man inte klaga på. Några -grader, ingen vind, väldigt,väldigt(faan vilket svårt ord)lite fisk..Jaa,förutom Sven Andersson då,han lyckades få dagens högsta vikt, om jag nu minns rätt:3.6kg. Härligt Sven. Dom äldre (ursäkta Sven, och ni andra) visar ofta bra resultat...Kan väl bero på att dom pimplat i MÅNGA ÅR !!- TUR! näe, skulle inte tro det ...erfarenhet..jaa...


Jag är i allanfall glad att jag inte nollade (igen).Men jag har så förbaskat svårt att pimpla små akvariefiskar...

Så jag rotade i pimpellådan o tog fram ett pimpelspö med tafs.. Sänder en tanke till grabben(Thomas Larsson , som fixar allt till mig, TACK !) (när han är hemma) Det är långt mellan besöken, och jag borde väl lära mig snart att fixa själv...´Jag kan villigt erkänna att det är inte högsta prioritering.Man måste väl inte byta lina,krok o pirk efter varenda tävling??? Tycker du att jag borde det?

Tafs var heller inte så dumt... ska försöka komma i håg att använda det oftare...

Det som jag faschineras av på pimpeltävlingar är: Vilka pimplar med vilka? Hur tänker alla när dom går i väg till sina platser? Vilka håller dom koll på? Har man favortiställen?
Eller yrar alla omkring som jag gör????


Jag hade inte sett ut några som jag skulle "fiska med", jag bara gick ut på isen , det vart vänster denna gång. Jag var bara tacksam åt att vi hade vädrets makter med oss idag...
Jag höll inte koll på nån??? Jaa, jag chattrade lite med Börje Wahlund, Tille, Frisk, Magnus.
Vi blev en hop, som det ofta blir. Det som man oxå kan fundera på och som man inte blir riktigt klok på ,är att, någon kan sitta o dra fisk i ett pimpelhål.
mmm, så borrar man intill,,,osså får man inte en djävla fisk...krok, pirk, kan vara identiska- men inte en fisk! förklara det du som kan...
I dag kändes det lite som om det var omvänd ordning i placerings listan. (herrarna) Utan att nämna några namn så dom som nästan alltid kommer bland som första, hamnade längre ner på listan.(bland som sista) .. Men det är 2KM tävlingar kvar och av erfarenhet kan det vända fort...

Jag börjar bli Imponerad av mig själv, vilken resumeé av tävlingen i dag....
Näe nu ska jag vila lite innan det blir en kvälls promenad....

vi ses ute på isarna


tack till er alla er som läser bloggen...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar