lördag 9 januari 2010

KYLAN HÅLLER I SIG..


Jag har hittat en ny hobby, mata pippi fåglarna. Alltså dom ute... Dom fryser ju. Ohh vad glad dom blir när äppelträdet är klätt med limpskivor!!!!Frön, talgbollar, ogud vet allt jag ger dom stackars liven..Ja, är det så här det känns att vara pensionär?


Alltså i bland funderar jag , ÄR det någon/några som`läser denna Blogg? Ska vi/vilka vi ?

ska jag, fortsätta att skriva och underhålla er? maila mig, anonymt oxå om ni vill...min mail är yvonneklarsson@glocalnet.net...


Näe, nu till fiskesnack.

En liten uppmaning till er som ska delta i Pimpel SM-Tisjön

Anmälningsavgiften /Startavgift måste DU betala INNAN SM. Den ska betalas till Yvonne Larsson/Maj-Britt Jonsson. SNARAST..före Januaris utgång...TACK..


Lite information från Sportfiskarnas Distrikt,Gästrikland


Hej alla fiskeintresserade!
Här i Gästrikland finns det 488 medlemmar som är direkt knutna till sportfiskarna sedan tillkommer de som är med via sina klubbar -det blir faktiskt en hel del människor som har fisket gemensamt!Jag tycker att det är viktigt att visa vad föreningen Sportfiskarna står för därför har tankarna gått till att arrangera ett fiskeforum i Gävle lördagen den 20 februari kl 10.00 till kl 16.00 på folkets hus. För att få igång ett bättre engagemang kring Sportfiskarna och fiske.
Inbjudna deltagare är fiskevårdsområden. Fiskeklubbar. Länstyrelsen. Gävle kommun.Sportfiskarna riks. Sportfiskarna gästrikland pratar om fiskevårdsgruppen som leds av Bernt Moberg .Och på Fiskeforumet startar ett nytt ungdomsprojekt som innebär att vi som har fiskegrejor över som aldrig används tar med de till mässan och skänker de till ungdomar som vi tar hand om och leder in dem på den rätta "fiskevägen". jag tänker att vi får in spön och rullar som behöver fixas till, kanske vi får sponsring till linor, spödetaljer,rullfett vad vet jag?!När sommaren kommer har klubbar eller engagerade ungdomsledare utrustning att utrusta ungdomar med för den sunda fritidssysselsättningen fiske.En enda unge som vi kan leda bort från tok i ungdomsgäng eller lyfter bort ifrån datorstolen måste vara värt det lilla besväret att tömma förrådet på gamla outnyttjade prylar!
Resultatet tänker jag blir fler fiskare som har lärt sig att fiska enligt regler och sportmanna anda, ungdomar som i sin tur kan föra vett o etikett vidare. de ungdomarna är ju även blivande kunder till våra sportfiskebutiker. för mig känns det som ett vinn-vinn projekt.alla som vill vara med och har synpunkter ideér och intresse av sportfiskeforumet hör av er till mig!
ordförande Sportfiskarna GästriklandMikael Reitanmikael.reitan@utb.sandviken.se0736921496


Bra, då vet ni det. Har ni frågor ang. detta kontakta Mikael Reitan
Outnyttjade fiskeprylar, o ja, det kan jag lova att,
blir inte det väder för pimpelfiske, då skänker jag mina pimpelprylar och börjar mata
pippisarna i stället.
Vi ses....

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar